Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

MEB’den Okullar Arası “Sıfır Atık Yarışması”!

SIFIR ATIK HAREKETİ EKOLOJİK DUYARLILIĞI YENİDEN İNŞA EDİYOR: MİLLİ EĞİTİM’DEN EMANET PARADİGMASI VURGUSU

SIFIR ATIK HAREKETİ EKOLOJİK DUYARLILIĞI YENİDEN İNŞA EDİYOR: MİLLİ EĞİTİM'DEN

Küresel çevre sorunlarının “ölüm kalım meselesi” haline geldiği bir dönemde, Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayesinde başlatılan “Sıfır Atık Projesi” 8. yılına girerken, ekolojik duyarlılığı yeniden inşa etme hedefiyle öne çıkıyor. Proje, çevreci çözümü teknokratik bir yaklaşımla değil, “kolektif bir akıl” ile arıyor.

Modernleşme Düşlerinin Yol Açtığı Kriz

Uzmanlar ve düşünürler, küresel çaptaki ekolojik krizin temelinde, tabiatı “makine” olarak gören ve insanı ona sahip ilan eden mekanikçi modernleşme görüşünün yattığını belirtiyor. Bu yaklaşım, küresel ısınma ve iklim krizi gibi birbirine bağlı sorunları derinleştiriyor.

Makalede, dönüşümün yolunun, toplumun hayat tarzının ekolojik ilkeler ışığında yeniden inşa edilmesinden geçtiği vurgulanıyor.

Sıfır Atık: 8. Yılında 8 Milyar İnsan İçin Küresel Teklif

Bundan sekiz yıl önce Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayesinde başlatılan “Sıfır Atık Projesi”, döngüselliğe dayalı kaynak ve atık yönetimi modeliyle bu ekolojik bakışı temsil ediyor.

“Dünya Ortak Evimiz” sloganıyla başlayan hareket, 8. yılında “8 Milyar İnsan İçin” sloganıyla yoluna devam ediyor.

Yazıda, Sıfır Atık’ın, çevreyle ilişkimizi yeniden kurarken, çözümü kolektif akılda aramasıyla öne çıktığı belirtiliyor. Hareket, endişe üretmek yerine sürdürülebilir üretim ve tüketim alışkanlıklarını teşvik ederek israfın önlenmesini, azaltılmasını, yeniden kullanılmasını ve geri dönüştürülmesini hedefliyor.

“İşgalci İsrail ne yaparsa yapsın vicdanları durduramayacak, dayanışmanın önüne geçemeyecektir.” – Adalet Bakanı Yılmaz Tunç

Eğitimin Rolü ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), iklim krizini temel meselelerden biri olarak ele alıyor. Hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, insan profilini tanımlarken çevrenin ve tabiatın insan üzerindeki haklarını ve evrensel mirasın korunması sorumluluğunu merkeze alıyor.

Bakanlık, bu doğrultuda:

  • Çocukların iklim, çevre ve yenilikçi çözümler hususunda dersler almasını sağlıyor.
  • Yeşil ekonomiye geçişi destekleyen eğitim stratejileri ve yeşil istihdam fırsatlarını modelin önemli başlıkları arasına dahil ediyor.

MEB, geri dönüşümü teşvik etmek, çevre bilincini artırmak ve yenilikçi çözümler geliştirmek amacıyla okul öncesinden liseye tüm kademelerde “Sıfır Atık Yarışması” düzenliyor.

Yarışmada öğrenciler:

  • Çizgi roman kategorisinde özgün eserler üretiyor.
  • Atıktan sanata ileri dönüşüm kategorisinde sanatsal çalışmalar tasarlıyor.

Okullar ise yaşayan okul bahçeleri kategorisiyle; dikey bahçeler, kompost alanları, organik tarım bahçeleri ve yeşil çatılar gibi doğa dostu çalışmalarla fark yaratıyor.

Çevre Kültürümüzün Kodları: Emanet Paradigması

Yazıda, ekolojik duyarlılığın artırılması için kendi kültürümüzdeki kadim değerlere geri dönülmesinin gerekliliği vurgulanıyor.

Yapılması gerekenin, medeniyetimizin çevre kültürü kodlarını, Taha Abdurrahman’ın kavramsal ağırlığıyla öne çıkan “emanet paradigması” çerçevesinde yeniden gündeme taşımak olduğu belirtiliyor.

Sonuç olarak, “Hepimizin geleceği buna bağlı” denilerek, Sıfır Atık hareketinin, geleceğe karşı ortak sorumluluk ve çabayı eğitimden alacağı en büyük destekle sürdüreceğine dikkat çekiliyor.

//
İhbar Hattımıza Dilediniz Haberi Gönderebilirsiniz. Ekimiz Onayladıktan Sonra Haberiniz Burada Yayınlanır.
👋 Hemen Haber Gönder.