Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav için bu yıl tam 1 milyon 10 bin 916 öğrenci başvurdu. Katılımın zorunlu olmadığı sınav, 973 yurt içi sınav merkezinde 3.938 okulda, 62.693 salonda; yurt dışında ise 13 merkezde 13 okul ve 37 salonda gerçekleştirilecek.
İki Oturum, İki Zorlu Alan
Sınavın birinci oturumu, 14 Haziran Cumartesi günü saat 09.30’da başlayacak. Bu oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı Dil derslerinden toplam 50 soru yöneltilecek, yanıtlamaları için 75 dakika süre verilecek.
İkinci oturum ise saat 11.30’da başlayacak. Öğrenciler bu oturumda Matematik ve Fen Bilimleri derslerinden toplam 40 soruya yanıt verecek ve 80 dakika sürede bilgilerini ortaya koyacak.
Oturumlar arasında verilecek 45 dakikalık arada öğrenciler okul bahçesine çıkabilecek, ihtiyaçlarını karşılayabilecek.
Kimlik ve Gerekli Malzemeler Şart
Sınav günü öğrencilerin yanlarında:
- Fotoğraflı ve onaylı sınav giriş belgesi,
- Geçerli bir kimlik belgesi,
- En az iki koyu siyah yumuşak kurşun kalem,
- Bir kalemtıraş,
- Leke bırakmayan yumuşak bir silgi
bulundurması gerekiyor.
Puanlama Sistemi
Değerlendirme sürecinde doğru ve yanlış sayıları dikkate alınarak her test için ham puanlar, yanlışların üçte biri doğrulardan çıkarılarak hesaplanacak. Öğrenciler, sınav kitapçıklarını ertesi gün sınava girdikleri okullardan alabilecek.
Sınava Katılmayanlar İçin Yerel Yerleştirme
Sınava katılmayan öğrenciler, ikamet adresi, okul başarı puanı ve devamsızlık gün sayısına göre yerel yerleştirme sistemine dahil edilecek. Eşitlik durumunda ise 8, 7 ve 6. sınıf yıl sonu başarı puanları esas alınacak.
Sınav Takvimi
- Sonuçlar: 11 Temmuz 2025’te meb.gov.tr adresinde açıklanacak.
- Tercihler: 14-24 Temmuz tarihleri arasında yapılacak.
- Yerleştirme Sonuçları ve Boş Kontenjanlar: 4 Ağustos’ta ilan edilecek.
- Nakil Başvuruları ve Sonuçları: 4-14 Ağustos tarihleri arasında tamamlanacak.
LGS, sadece akademik bilgi değil; anlama, yorumlama, analiz yapma, eleştirel düşünme ve bilimsel süreç becerilerini de ölçmeyi hedefliyor.