İSTANBUL, – İSTANBUL Kent Üniversitesi tarafından düzenlenen ANTS JAM 3.0 Oyun Geliştirme Etkinliği, 36 saatlik aralıksız geliştirme sürecinin ardından tamamlandı. Etkinlik, Türkiye’deki çeşitli üniversitelerden, bağımsız oyun geliştiricilerden ve oyun tasarımı topluluklarından geniş katılımla gerçekleştirildi. Bu yılki yarışmada İstanbul Kent Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü (DotLab) öğrencilerinden oluşan ekip, geliştirdikleri ‘Lumina Glass’ isimli projeyle birinci oldu.
ANTS JAM, katılımcıların sınırlı süre içerisinde verilen tema doğrultusunda özgün bir oyun fikri geliştirmelerini amaçlayan bir yarışma formatında düzenlendi. Ekiplerin, fikir üretim aşamasından oynanabilir prototip oluşturmaya kadar tüm süreci kısa zaman diliminde tamamlaması beklendi.
Yarışmanın jüri kadrosu, oyunları teknik yeterlilik, tema ile uyum, yaratıcı mekanik kullanımı, kullanıcı deneyimi, görsel bütünlük ve sunum kalitesi gibi farklı kriterler üzerinden değerlendirdi. İstanbul Kent Üniversitesi ekibinin geliştirdiği ‘Lumina Glass’, bu kriterler doğrultusunda yapılan değerlendirmede en yüksek puanları alarak birinci sırada yer aldı.
Birincilik ödülünü alan takımın üyeleri Semira Zehra Furat, Hüseyin Cem Kapçık, Özgür Güneş Akkuş, Muhammed Kaya ve İlhan Türk yarışma boyunca oyun mekaniği tasarımı, teknik uygulama, görev dağılımı ve zaman yönetimi gibi alanlarda ortak çalışma yürüttü.
Takım adına konuşan Özgür Güneş Akkuş, yarışma sürecine dair şu değerlendirmelerde bulundu:
“Ants Jam 3.0, katıldığımız üçüncü game jam oldu. Bu nedenle süre yönetimi, görev dağılımı ve oyun tasarımına başlangıç süreçleri açısından bazı tecrübelerimiz vardı. Game jam formatlarında en önemli unsurun güçlü ve tekrarlanabilir bir gameplay loop oluşturmak olduğunu biliyorduk. Bu nedenle kısa sürede yüksek etkileşim sağlayabilecek bir mekanik arayışına girdik. Fizik tabanlı bir fırlatma sistemi üzerine çalışmaya karar verdik ve bu yapı oyunun temel alanını belirledi. Kısa sürede prototipin tamamlanması, mekaniklerin net uygulanması ve oynanabilir bir form haline getirilmesi, jüri değerlendirmesinde etkili oldu.”
Akkuş, ayrıca elde edilen sonucun, hem ekip olarak yürüttükleri üretim pratiğinin hem de bölümde uygulanan proje temelli eğitim süreçlerinin bir çıktısı niteliğinde olduğunu belirtti.
‘Lumina Glass’, fizik tabanlı etkileşimlerin ön planda olduğu, oyuncunun belirli hedeflere ulaşmak için yönlendirme ve fırlatma mekaniğini kullanmasını gerektiren bir yapı üzerine kuruldu. Oyun, kısa prototip süresine rağmen dengeli kontrol hissi, net hedefler ve anlaşılır ilerleme sistemiyle jüri tarafından olumlu değerlendirildi.
Oyun prototipi erişime açık olarak yayımlandı. İstanbul Kent Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü bünyesinde faaliyet gösteren DotLab, öğrencilerin uygulamalı üretim süreçlerine katılımını hedefleyen bir çalışma ortamı sunmaktadır. Laboratuvar, oyun tasarımı ve geliştirme alanında proje tabanlı eğitim yaklaşımını destekleyerek öğrencilere teknik ve yaratıcı üretim pratiklerine doğrudan katılma imkanı tanımaktadır.