Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 6 Şubat 2023 depremlerinde büyük hasar gören demiryolu hatlarının yeniden inşası ve güçlendirilmesi için toplam 23.8 milyar liralık yatırım yapıldığını duyurdu. Bu kapsamda, stratejik öneme sahip Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağ Demiryolu Hattı‘nın 15 Eylül 2025 tarihinde hizmete açılacağı belirtildi.
Hızlı Müdahale ve Kritik Hatların Onarımı
“Asrın Felaketi” olarak nitelendirilen Kahramanmaraş merkezli depremler, 11 ilde toplam 1.275 kilometrelik demiryolu hattına zarar verdi. Depremden hemen sonra TCDD ekiplerinin hızlı müdahalesi sayesinde, arama-kurtarma ve yardım çalışmalarına destek olmak amacıyla 1.232 kilometrelik hat acil kullanıma açıldı.
Bakan Uraloğlu, 2023 ve 2024 yıllarında demiryolu altyapısının onarımı için 18.8 milyar lira harcandığını, 2025 yılındaki 5 milyar liralık ek yatırımla birlikte toplam yatırım miktarının 23.8 milyar liraya ulaştığını ifade etti. Bu yatırımların, depremden etkilenen hatların altyapı, üstyapı ve sanat yapılarının onarım, iyileştirme ve güçlendirme çalışmalarını kapsadığı belirtildi.
Malatya-Nurdağ Hattı Bölge Ticaretine Can Katacak
Depremde hasar gören Fevzipaşa-Islahiye ve Köprüağzı-Maraş etaplarının yenilenerek tren trafiğine açılmasının ardından, 235 kilometrelik Malatya-Gölbaşı-Narlı-Nurdağ Demiryolu Hattı’ndaki çalışmalar da tamamlandı.
Uraloğlu, hattın yeniden açılmasının lojistik açıdan kritik bir dönüm noktası olduğunu vurguladı. Hat kapalıyken yük taşımacılığının Malatya-Sivas-Kayseri-İskenderun gibi daha uzun ve maliyetli güzergahlara kaydığını belirten Bakan, yenilenen hat sayesinde zaman ve maliyetten önemli ölçüde tasarruf sağlanacağını söyledi.
Hattın yeniden faaliyete geçmesiyle Akdeniz limanlarına doğrudan ve verimli erişimin yeniden sağlanması, bölgenin dış ticaret potansiyelini güçlendirerek ekonomik rekabetçiliğini artıracak.