Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Maarif Modeli’nin Merkezi: Barış ve Adalet

Bakan Tekin’den “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Vurgusu: “Amacımız Dünyaya Adalet Getirmek”

Bakan Tekin’den “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” Vurgusu: “Amacımız Dünyaya Adalet

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, yeni eğitim-öğretim yılının ilk dersinde yaptığı konuşmada, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel felsefesini açıklayarak, eğitim sisteminin çıkış noktasının “dünyaya barış ve adalet getirmek” olduğunu söyledi.

İstanbul’da katıldığı açılış programında konuşan Bakan Tekin, geride kalan eğitim dönemindeki başarıların yeni dönemde de devam etmesi temennisini dile getirdi ve Bakanlık projeleri ile küresel insani krize dair önemli değerlendirmelerde bulundu.

“İstanbul Öğretmen Akademileri Türkiye’ye Yayıldı”

Geçen dönemde başlattıkları projelerin başarısından duyduğu memnuniyeti dile getiren Tekin, özellikle İstanbul Öğretmen Akademileri ve Atölyeleri projesine dikkat çekti. Projenin Türkiye geneline yayıldığını belirterek, projede emeği geçen Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ve eski-yeni İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlerine teşekkür etti.

Bakan Tekin, eğitim felsefelerinin temelini şu sözlerle açıkladı:

“Bizim içinden neşet ettiğimiz medeniyet, dünyaya adalet getirmek üzere kurgulanan bir medeniyet… Türkiye’mizin maarif modelini inşa ederken, uygularken çıkış noktamız burasıydı.”

Bakan Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile amaçladıkları vizyonu netleştirdi. Modeli, eğitim yöneticilerine bir çağrı olarak tanımladı:

“Gelin, eğitimle ilgilenen yöneticiler olarak bizler asli işlerimizi, yani dünyaya barış ve adalet getirmek, dünyada temel hak ve hürriyetlerin korunduğu ve demokrasinin egemen olduğu bir düzeni inşa etmek için hep beraber çaba sarf edelim. Millî Eğitim Bakanlığı olarak bunu merkezine alan bir eğitim öğretim programı inşa ettik.”

Gazze Vurgusu ve Uluslararası Kurumlara Eleştiri

Konuşmasında Gazze’de yaşanan insani krize değinen Bakan Tekin, insan hakları evrensel metinleriyle hareket eden uluslararası yardım kuruluşlarını eleştirdi.

Tekin, Türkiye’nin eğitim müfredatını oluştururken amacın “amasız, fakatsız, herkesin temel hak, inanç ve ibadet hürriyetini eğitim görme hakkını güvence altına alan bir anlayış” inşa etmek olduğunu vurguladı.

“Kim ne yaparsa yapsın amacımız Müslüman Türk insanına ve Türkiye’ye yakışan amasız, fakatsız, yetkilerin hukukunu koruyan bir eğitim öğretim müfredatı oluşturmaktır. Biz Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde bunu inşa ettiğimizi düşünüyoruz.”

Yeni Dönemin Temaları: Tabiat ve Aile

Tekin, yeni eğitim-öğretim döneminde iki ana kavrama odaklanacaklarını belirtti:

  1. Tabiat: Çocukların, tabiatın kendileri üzerindeki hakkına riayet ederek yetiştirilmesi gerektiğini aktardı.
  2. Aile: “İnsanlığın ruhen ve bedenen sağlıklı olarak devamı açısından ailenin varlığını biz öğretiyoruz. Bu yıl ‘Aile Yılı’ olması hasebiyle etkinliklerimiz de bu minvalde olacak.”

Millî Eğitim Akademisi Kurumsallaşıyor

Bakan Tekin, 2016’da pilot olarak başlattıkları öğretmen akademilerini kurumsal hale getiren yasal düzenlemenin hayata geçtiğini ve Millî Eğitim Akademisi’nin üç temel işlevi yerine getireceğini duyurdu:

  1. Öğretmen istihdam süreci
  2. Öğretmenlerin beşer yıllık periyotlarla mesleki gelişimlerini düzenlemek
  3. Eğitim kurumu yöneticisi yetiştirmek

Tekin, Sultanahmet’teki ilk Millî Eğitim Akademisi binasının restorasyonunun tamamlandığını ve yakında hizmete açılacağını da sözlerine ekledi.

Programın ardından Beyazıt Ford Otosan İlkokulunu ziyaret eden Bakan Tekin, bayrak törenine katıldı ve öğrencilerle sohbet ederek iyi bir hafta sonu tatili diledi.

//
İhbar Hattımıza Dilediniz Haberi Gönderebilirsiniz. Ekimiz Onayladıktan Sonra Haberiniz Burada Yayınlanır.
👋 Hemen Haber Gönder.