Ticaret Bakanlığı tarafından düzenlenen 29. Tüketici Konseyi, tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumaya yönelik yeni adımları masaya yatırdı. Toplantıda, tüketiciyi yanıltıcı ve piyasayı olumsuz etkileyen eylemlere karşı alınacak tedbirlerin artırılması ve yapay zekânın tüketiciyi koruma süreçlerinde daha etkin kullanılması gibi kritik konular ele alındı. Ticaret Bakanlığı, tüketicinin taraf olduğu her türlü sözleşme ve işlemde denetimlerini artırarak piyasada denge oluşturmayı hedefliyor.
Fahiş Fiyat ve Haksız Ticarete Milyarlık Ceza
Ticaret Bakanlığı, son iki yılda haksız ticaret, fahiş fiyat, stokçuluk ve karaborsacılıkla mücadelede önemli düzenlemeler yaptı. Otomotiv, emlak, gıda, kuyumculuk gibi sektörlerde onlarca yeni yasal düzenleme hayata geçirildi. Bu kapsamda, yasalara uymayan uygulamalar için bugüne kadar milyarlarca lira idari para cezası kesilerek tahsil edildi. Bakanlık, milyonlarca firma ve ürünün denetlendiğini de belirtti.
Dijital Uygulamalarla Anında Müdahale
Bakanlık, tüketici mağduriyetlerine hızlı müdahale edebilmek için dijital uygulamalara da ağırlık veriyor. ALO 175 Tüketici Danışma Hattı ve Haksız Fiyat Artışı (HFA) Bildirimi Mobil Uygulaması gibi araçlarla tüketicilerin yaşadığı sorunlara anında çözüm mekanizmaları kuruldu. Ticaret Bakanlığı, hem “tüketici dostu” hem de “üretici dostu” vizyonuyla çalışmalarına kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.