Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Eğitimin Geleceği Yapay Zekâ!

Eğitimde yapay zekânın geleceği, yirmiyi aşkın ülkenin eğitim bakanlarının katıldığı

Eğitimde yapay zekânın geleceği, yirmiyi aşkın ülkenin eğitim bakanlarının katıldığı uluslararası bir zirvede masaya yatırıldı. Hindistan, Kore, BAE, Tayland, Uruguay, Ermenistan ve Özbekistan gibi önemli ülkelerin de temsil edildiği toplantıda, yapay zekânın eğitim sistemlerine entegrasyonu, etik ilkeler ve fırsat eşitliği konuları ele alındı. Toplantıya Türkiye adına katılan Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Macit, ülkenin bu alandaki somut adımlarını ve gelecek vizyonunu katılımcılarla paylaştı.

Türkiye’den “Eğitimde Yapay Zekâ” Vurgusu

Haziran 2025’te yayımlanan “Eğitimde Yapay Zekâ Politika Belgesi”ne değinen Bakan Yardımcısı Macit, Türkiye’nin yapay zekâyı eğitimde bir araç olarak nasıl konumlandırdığını anlattı. Konuşmasında teknolojiye dayalı dönüşümün merkezinde öğrenciyi tuttuklarını belirten Macit, yapay zekânın öğrenme süreçlerini zenginleştirmesi, öğretmenlerin yükünü hafifletmesi ve nitelikli eğitimi herkes için erişilebilir kılması gerektiğini vurguladı.

Macit, bu alandaki çalışmaların üç ana öncelik etrafında şekillendiğini söyledi:

  • Sınıflar için yapay zekâ destekli araçların geliştirilmesi.
  • Müfredatın dijital beceriler ve yapay zekâ okuryazarlığı doğrultusunda güncellenmesi.
  • Öğretmenlerin yapay zekâ konusundaki yetkinliklerinin artırılması.

Şu ana kadar 150 binden fazla öğretmenin bu alanda eğitim aldığını da ekledi.

Fırsat Eşitliği ve İnsani Değerler Vurgusu

Bakan Yardımcısı, yapay zekâ destekli çözümlerin eğitimde fırsat eşitliğini artırıcı rolüne özellikle dikkat çekti. Türkiye’nin bu vizyonu desteklemek için güçlü bir dijital altyapı oluşturduğunu belirten Macit, bugüne kadar 650 bin etkileşimli tahtanın okullara kurulduğunu ve tüm okullara internet erişimi sağlandığını aktardı.

Konuşmasının insani boyutunda ise, teknolojinin değerlerden bağımsız olamayacağını vurgulayan Macit, Gazze’deki acılara atıfta bulunarak insani duyarlılığa sahip olmayan bir yapay zekânın eksik ve yanıltıcı olabileceğini ifade etti. Bu bağlamda, yapay zekânın çıktıları kadar, hangi etik ve insani değerlerle geliştirildiğinin de belirleyici olduğunu belirtti.

Teknolojiyi Tüketen Değil, Üreten Bir Aktör Olmak

Türkiye’nin sadece teknoloji tüketicisi olmakla kalmayıp, aynı zamanda yapay zekâ alanında çözüm üreten bir aktör olmayı hedeflediğini belirten Macit, bu kapsamda girişimciler, start-up’lar, kamu kurumları ve akademiyi bir araya getiren bir eğitim teknolojileri ekosistemi inşa etmeye çalıştıklarını söyledi.

Toplantının ikinci gününde ise Yenilik ve Eğitim Teknolojileri (YEĞİTEK) Genel Müdürü Mustafa Canlı, Türkiye’nin yapay zekâ politikaları ve geliştirilen MEBBYS, DİLİM, mevzuat chatbotu, açık uçlu soruların değerlendirilmesi ve EBA Asistan gibi yerli çözümleri tanıtan bir sunum yaptı.

Bakan Yardımcısı Macit’in, zirve kapsamında Özbekistanlı mevkidaşı ile ikili bir görüşme gerçekleştirdiği ve iki ülke arasındaki eğitim iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik adımları ele aldığı da belirtildi.

//
İhbar Hattımıza Dilediniz Haberi Gönderebilirsiniz. Ekimiz Onayladıktan Sonra Haberiniz Burada Yayınlanır.
👋 Hemen Haber Gönder.