Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesi için 1.55 milyar Euro tutarında dış finansman sağlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin İskenderun Limanı’nı Orta Koridor’a bağlayacağını vurgulayarak, Cumhurbaşkanlığı onayı sonrasında en kısa sürede yer tesliminin yapılarak inşaata başlanacağını açıkladı.
İskenderun’dan Gaziantep ve Kahramanmaraş’a Kısaltılmış Yol
Bakan Uraloğlu, finansman anlaşmalarının Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Societe Generale arasında imzalandığını, bu anlaşmaya İsveç İhracat Kredi Kuruluşu (EKN), İslam Kalkınma Bankası’na bağlı İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi Şirketi (ICIEC) ile çeşitli ticari bankaların da katıldığını belirtti.
Proje tamamlandığında, İskenderun Körfezi’nden Amanos Dağları’nın ardındaki endüstriyel alanlara ve Gaziantep’e hem kara hem de demiryolu ile doğrudan ulaşım sağlanacak. Bu hat, İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş arasındaki mesafeyi önemli ölçüde kısaltacak ve İskenderun Limanı’nın stratejik konumunu güçlendirecek.
20 KİLOMETRELİK DEV TÜNELLER YOL VE DEMİRYOLU ENTEGRASYONUNU SAĞLAYACAK
Projenin en dikkat çekici bölümü, Amanos Dağları’nın altından geçecek olan tüneller. Toplam 55 kilometre demiryolu ve 25 kilometre otoyol hattını içeren projenin bu devasa tünelleri, üç farklı tüpten oluşacak ve her birinin uzunluğu yaklaşık 20 kilometre olacak.
Projenin ilk etabı tünel yapımını kapsayacak ve Hassa kavşağında sona erecek. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan Dörtyol Kavşağı’na bağlanarak, Amanoslar altından geçip Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı arasındaki mevcut karayoluna entegre edilecek.
HATAY’IN SANAYİ VE TURİZM POTANSİYELİ ARTIYOR
Bakan Uraloğlu, projenin ilk etabı ile yılda 16.3 milyon yolcu ve yaklaşık 10 milyon ton yük taşıma kapasitesi hedeflendiğini belirtti. Bu hat, bölgedeki illerin lojistik kapasitesini artırarak sanayi üretiminden turizme kadar birçok alanda ekonomik hareketliliği tetikleyecek ve Hatay’ın potansiyelini daha da yükseltecek.