Türkiye ile Suriye arasında karayolu taşımacılığı, 13 yıllık aradan sonra yeniden başladı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kesintisiz uluslararası taşımacılığın Cilvegözü Sınır Kapısı’ndan başladığını duyurdu.
İlk TIR’lar Yola Çıktı
Bakan Uraloğlu, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, Mersin’den 4 TIR’ın Halep’e, İdlib’den ise 3 TIR’ın Mersin’e geçtiğini belirtti. Uraloğlu, bu gelişmenin 2011 yılında Suriye’deki iç karışıklıklar nedeniyle duran karayolu taşımacılığının yeniden canlandırılması için atılan önemli bir adım olduğunu ifade etti.
Süreç Nasıl Gelişti?
Kesintisiz taşımacılığın yeniden başlaması için iki ülke arasında bir dizi görüşme yapıldı.
- Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu: 27-29 Haziran 2025 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen forumda, Suriye ile karayolu taşımacılığı alanında bir mutabakat zaptı imzalandı.
- Teknik Toplantı: 9 Temmuz’da Cilvegözü Sınır Kapısı’nda teknik düzeyde yapılan toplantıda, geçiş şartları belirlendi ve süreç resmen başlatıldı.
Bu sayede, Türk ve Suriye plakalı taşıtlar, sınırda yük aktarması yapmadan doğrudan varış noktalarına ulaşabilecek.
Ticari ve Ekonomik Etkileri
Bakan Uraloğlu, taşımacılığın yeniden başlamasının ticari faydalarına da dikkat çekti. Uraloğlu, Ağustos 2024 ve Ağustos 2025 verilerini kıyasladığında, Suriye’ye yönelik taşımalarda %50’lik bir artış yaşandığını belirtti. Bu güzergahın yeniden açılmasıyla birlikte, Hatay, Gaziantep ve Mersin gibi şehirlerden Ürdün ve Suudi Arabistan’a ulaşım daha hızlı ve ekonomik hale gelecek. Bu durumun, sadece ihracatçıya değil, aynı zamanda bölge ekonomisine de canlılık katması bekleniyor.